jueves, 26 de febrero de 2015

Year 3. Counting to 60

Can we count to sixty? I am sure we can, but just in case, let's check with this video:

Do we need to check any number?



Now we are going to count in fives

So, let's practise one more time
Can we go down now?


Fantastic! Well done!

lunes, 23 de febrero de 2015

Year 3. exam correction

Para la corrección del examen:

4. Look and complete (use a, some and any)
5. Look at the landscape and write a short text using: a, some, any, but, finally (write an introduction)


viernes, 20 de febrero de 2015

Year 6. Reading practise

Look at this text. Can you write a summary?
(20-30 words)
remeber: Identify important information, useful information and not relevant information.

Love is in the Air

English Short Stories Level 05 


Every summer, Penny travels to a family reunion barbeque. Penny is never excited, and this year is no different. She dreads the drive.

She does not like talking to her relatives. And she does not like the smell of hamburgers. (Penny is a vegetarian.)

When Penny arrives, she sees lots of familiar faces. It is July and Uncle Vernon is wearing a sweater. Uncle Vernon is always cold. It’s very mysterious.

She sees her cousin Polly. Polly has six children. The youngest one screams. Then the oldest one screams. Polly’s children are always screaming.

She sees many of her other cousins in the field playing softball. They play a softball game every year, and it always ends in a big argument. Penny wonders, again, why they never solve it.

Then Penny sees an incredibly handsome man. She stares at him. He catches her staring. He smiles and walks over to her. Penny is very nervous. She is nervous because a handsome man is walking up to her and she is nervous because this handsome man might be her cousin.

The man sticks out his hand and says, "Hi, I’m Paul."

"Hi, I’m Penny," Penny says. "Are we related?"

Paul laughs. "No, we are not related. I am Vernon's nurse. He is sick and needs to keep me close by. But he did not want to miss this barbeque!"

"Oh, thank goodness," Penny says and then blushes. Penny always blushes when she is nervous, embarrassed, or hot, and right now she is all three.

Handsome Paul laughs and says, "Would you like to go get a hamburger with me? They smell delicious."

Penny smiles, "Sure. I love hamburgers!"


THE END

miércoles, 18 de febrero de 2015

Year 6. Exam unit 5

These are the dates of the coming exams:
Unit 5.................. Friday, 27th February
Unit 6 (term) ...... Friday, 13th March

Unit 5 Exam

Entrará:
- Ing form (formar el ing a partir de los verbos que nos den) Recordad los 4 casos y excepciones.

- Ejercicios para contestar How long:
How long para preguntar hace cuánto tiempo que sucedió algo
for (durante) con unidades de tiempo. For 5 years (la unidad de tiempo es years), For one minute (la unidad de tiempo es minute) For a long time.
since (pronunciado /sɪns/) que significa desde y se usa con momentos específicos. Since Christmas, since I was five, since 2013....
 Ago (hace) 5 years ago, 4 minutes ago. Se coloca al final. Ojo, Ago se usa con Past simple, no present perfect.

Ejercicos online para repasar
for since

for and since (incluye repaso de teoría)



- Teoría del present perfect
Significados de have
Possession: I have got a mobile phone
Eating  or drinking: I'm having a pizza (estoy tomando una pizza9
Duty/obligation: Con to: I have to do my homework
Auxiliary: Haber: En el present perfect have es el verbo haber
 (Have  significan Yo he, tú has,  nosotros hemos, vosotros habéis, ellos han
o has que significa él ha, ella ha, ello ha)

Explicar en inglés el uso del present perfect

Explicar  en inglés qué significa just con el present perfect

- Repasad los ejercicios del relativo: that, who, where (unit 4 y ejercicios anteriores del blog)

- 25 verbos irregulares

- Las distintas formas de saludar, despedirse, dar gracias 

- - Un ejercicio de comprensión lectora. (Podéis repasar las lecturas del libro  o buscar otras) que serán preguntas y redactar un  resumen. Recordad, lo ideal es menos de 30 palabras. Identificad la información importante, la que es útil y la que es irrelevante.

 

martes, 17 de febrero de 2015

3 year Exam unit 5

Hi there! the exam is next Friday

Recordad lo que nos tenemos que saber:

Qué alimentos son contables (countable) o incontables (not countable)
Acordáos de los trucos:
Countable
si acaba en una "s" es porque se pueden poner varios así que se puede contar

An orange.......  some  oranges

pero ojo, a lo mejor no acaba en "s" porque sólo hay uno. 

Not countable
No acaban en una "s" porque no podemos ponerlos en plural (pero acodáos de palabras como grass que si son uncountable)

No podemos decir Waters o miks, ¿verdad?

Si son líquidos o vienen de un líquido, son uncountable
Si son cosas muy, muy, muy pequeñas, también son uncountable  (pero ojo con peas= guisantes, que sí se puede contar)
 Suga o  Salt: cuando tomamos azúcar no contamos cada grano, ¿verdad?



Os dejo la escena de Despicable Me (Gru) para que practiquéis a contarme Qué cosas hay  usando
A, some y any

There is   a   .................. (cuando sólo hay una cosa y se puede contar)
There are some .............s  (cuando hay varias cosas y se pueden contar)Recordad, acaba en "s"    
                                            porque está en plural

There is some ................ (cuando hay algo que no se puede contar) 


¿Os acordáis de cuándo se usaba Any? en la negativa, para decir que no hay algo  o en la interrogativa para preguntar si hay algo.


Mirad esta foto del paisaje:


¿Sabríais hacer un texto como el del cuaderno contando lo que hay y lo que no hay?
Y usando a, some, any BUT (para unir frases en afirmativa y negativa) y finally

En la siguiente entrada tenéis los juegos para practicar más

Good luck!